
SOMODI ANIKÓ vagyok, senior tréner, mentálhigiéné- és szervezetfejlesztési szakember.
Pedagógiai alapvégzettségemet az ELTE TÓK jogelődjénél – a Budapesti Tanítóképző Főiskola tanítói szakán – szereztem. Itt találkoztam először a tréning műfajával, amely később meghatározó szakmai utammá vált.
A trénerképzés során olyan fejlesztési területekkel ismerkedtem meg, mint az önismeret, a csapatépítés, a kommunikáció, a motiváció, a konfliktus- és stresszkezelés, valamint a vezetői funkciók hatékony ellátása. Az elmúlt tíz évben intenzíven dolgozom a kompetenciafejlesztés különböző formáival – leginkább vezetői tréningeken.
Hiszek a tapasztalati tanulás erejében. A gyakorlatközpontú tréningek és a különféle kompetenciatesztek lehetőséget adnak a hétköznapi rutinok, viselkedési minták felismerésére, tudatosítására és fejlesztésére. Ezekre építve történhet valódi, tartós változás és fejlődés.
Munkám során mélyebb megértést szereztem a különféle szervezeti működésekről, a vezetők és munkatársak előtt álló kihívásokról, nehézségekről és megküzdési mintáikról.
Ez a tapasztalat vezetett el a mentálhigiéné és szervezetfejlesztés szakterületéhez, amelyet a Semmelweis Egyetemen sajátítottam el.
Szakdolgozatomat az érzelmi intelligencia témakörében írtam: „Az EQ szerepe, jelentősége és fejlesztési lehetőségei a vezetői munkában” címmel.
Meggyőződésem, hogy az érzelmi intelligencia fejlettsége alapjaiban határozza meg a humánerőforrásban rejlő lehetőségek kibontakoztatását, hozzájárulva a vezetői hatékonyság és a szervezeti siker növeléséhez.
Az érzelmi intelligencia fejlesztése minden tréningemen kiemelt szerepet kap, hiszen meggyőződésem, hogy ez az egyik legfontosabb készség a vezetői hatékonyság és a belső erőforrások mozgósítása szempontjából.
A vezetői szerepet komplexitásában látom – szakmai és hivatásbeli elköteleződésként, szervezeti felelősségként és magánéleti kihívásként egyaránt.
Tréningjeimmel, szupervízióval és segítő beszélgetésekkel katalizátorként segítem az elakadások oldását, a belső erőforrások mozgósítását és a még hatékonyabb, tudatosabb vezetői működés kialakítását.